Saturday 14 June 2014

stay outside!!

            Kadang2 aku terfikir kenapa aku perlu stay outside...mungkin Allah nak bagi aku hidup berdikari...yee la... stay outside ni membuatkan kita lebih byk berfikir kalau nk g mana2 or nak guna duit ke ape ke....sebab duk kat luar semuanye nak memerlukan duit yang banyak dari duk kat dalam...sebab kalau stay kat dalam ni, kita just fikir makan je kan..tp kalau stay kat luar ni..kita nk kena fikir macam2, sewa rumah, makan, minum dan lain2 la lagi...semua nak kena berjimat cermatkan...everythings need money nowadays...tambah2 sekarang ni dgn harga barang nye naik,,lagi la kita fikir kalau nk guna duit tu kan...kadang2 aku fikir jgk,mungkin aku duk kat luar ni, Allah nak bg tau kehidupn orang susah camne.. kehidupan bagi mereka yang miskin cuba pergi ke sekolah...dengan jalan kaki or kadang2 tumpang kawan or macam2 la lagi.. macam aku jgk, stay outside ni, nak pegi mana nk kena tumpang org....nila membuatkan aku fikirbetapa susahnye hidup tanpa kenderaan..nak kena harapkan orang..bukan senang... kalau kita lalui sesuatu itu, kita akan tau pengalaman org jgk... so, what can i said is, everythings happen for a many reasons...we as a humans should accpet it for whatever happen in your life.... because one days,you will think it, at least you hv this kind of experience in your life... :)
 so, always keep smile!! ...
* tapi kalau aku diberi peluang untuk duk kat dalam, sudah tentu la pilih hati aku kat dalam kan..mmg la best duk kat luar ni...best ke??!! mungkin suasana  dia lain... tp untuk orang  yang ade kenderaan sendiri senag la utk duk kat luar...xperlu fikir pape2 kalau nak g mana2....

No comments:

Post a Comment